ساسان و داداش

بد نیستیم رد دادیم

ساسان و داداش

بد نیستیم رد دادیم

  • ۰
  • ۰

گذری کوتاه بر جزیره زیبای قشم و جاذبه های گردشگری آن

جزیره قشم ,جاذبه های گردشگری قشم,گردشگری و اطلاعات سفر به قشم

اطلاعات کاملی در مورد قشم، تور قشم و تور لحظه آخری قشم برای شما تهیه کرده ایم، که در زیر می‌توانید مطالعه فرمایید:

قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس واقع در تنگه هرمز است. ترکیب جمعیتی (طبق سرشماری آبان‌ماه سال ۱۳۸۵) جمعیت کل جزیره قشم: ۹۸۸۲۹ نفر، جمعیت مردان: ۴۹۷۴۲ نفر، جمعیت زنان: ۴۹۰۸۷ نفر، جمعیت کودکان زیر یک‌سال: ۲۲۶۸ نفر، جمعیت کودکان زیر پنج سال: ۱۱۸۰۰ نفر می باشد. زبان اصلی مردم قشم، مانند تمام مردم ساکن بنادر و سواحل جنوب کشور و دیگر جزایر، فارسی است ولی با گویش بندری صحبت می‌کنند که برای همه مردم و مسافرانی که به جزیره مسافرت می‌کنند قابل درک و فهم است. لهجه محلی و متداول مردم قشم در شهرها و روستاهای آن تقریباً یکسان است.

جزیره قشم ,جاذبه های گردشگری قشم,گردشگری و اطلاعات سفر به قشم

به‌طور کلی باید گفت زبان محلی قشمی، آمیخته‌ای از زبان‌های عربی، فارسی، بندری، هندی و انگلیسی است. مساحت جزیره ۱۴۹۱ کیلومترمربع، حدود ۲/۵ برابر دومین جزیره بزرگ خلیج پارس یعنی بحرین است. طول جزیره از بندر قشم، تا بندر باسعیدو در انتهای جزیره را در منابع مختلف بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ کیلومتر تخمین زده‌اند و بیشتر روی طول ۱۱۵ و ۱۲۰ کیلومتر تکیه شده‌است. در گزارش توجیهی اجرای قانون تعاریف، طول سراسری جزیره قشم را ۱۲۰ کیلومتر ذکر کرده‌اند. عرض جزیره، در نقاط مختلف متفاوت بوده و به‌طور متوسط دارای سه عرض: کم (بین طبل و سلخ)، زیاد (بین لافت کهنه و شیب دراز) و متوسط (در منطقه اسکان) است. با این وجود، عرض متوسط جزیره قشم را ۱۱ کیلومتر می‌توان محسوب داشت.

جزیره قشم ,جاذبه های گردشگری قشم,گردشگری و اطلاعات سفر به قشم

 تور قشم یکی از بهترین و رایج‌ترین گزینه‌های ممکن پیشروی مسافرین چه در سفرهای داخلی و چه سفرهای خارجی به قشم است. و با توجه به خدمات ویژه آن ازجمله: چارتری بودن پروازها و گارانتی هتل‌ها و اخذ اقامت در انواع هتل‌ها با ضمانت کامل با نازل‌ترین قیمت‌ها باعث شده تا سفر به قشم با تورهای قشم بسیار به صرفه بوده و استقبال گردشگران از تور قشم برای سفر به جزیره بکر و زیبای قشم به طور محسوسی افزایش یابد.

جزیره قشم ,جاذبه های گردشگری قشم,گردشگری و اطلاعات سفر به قشم

جاذبه‌‌های گردشگری ویژه در جزیره قشم

تپه تاریخی کولغان قشم

با توجه به گزارش های موجود تپه های کولغان قشم مشرف بر دریا و سد خاکی بالاتل هستند و از طبیعت و چشم اندازهای  خاصی در نوع خود برخوردارند. از خصوصیات بارز و ویزه این این تپه ها می توان به بالای تپه ها، آثار معماری و آبراه ها با دیوارهای سنگی به طول بیش از صد متر باقی مانده که بسیار دیدنی می باشند اشاره نمود. نشانه های باقی مانده از اتاقک های به جا مانده در این منطقه، گویای آن است که این محل احتمالا بازاری بوده که در گذشته رونق بسیار داشته است. در کنار ویرانه های به جا مانده، سه حوض حفر شده در داخل سنگ وجود دارد که بزرگ ترین آنها ۱۲ متر طول و ۴ متر عرض دارد. شما می‌توانید با رزرو هتل‌های قشم از این اماکن دیدنی بازدید فرمایید.

جزیره قشم ,جاذبه های گردشگری قشم,گردشگری و اطلاعات سفر به قشم

قلعه لافت در قشم

قلعه لافت در انتهای تپه ای که در جوار و همسایگی روستای لافت قرار گرفته، واقع شده است و محل دقیق آن در سمت  جنوبی روستای لافت می باشد به طوریکه که این قلعه در بین اهالی محل و بومی آن منطقه به قلعه نادری نیز معروف گردیده است. این قلعه بر روی نقشه به شکل مربع دیده می شود و آثار چهار برج در آن نمایان است. شایان ذکر است که درب ورودی قلعه رو به سمت جنوبی منطقه بازگشایی می گردد. تور قشم از شما گردشگران عزیز دعوت می کند تا در سفر به قشم از  این بنای تاریخی قشم نیز حتما دیدن کنید.

منبع: تورکیش-تورمشهد

گذری کوتاه بر جزیره زیبای قشم و جاذبه های گردشگری آن

  • ۹۶/۰۳/۲۸
  • مهرداد دومینو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی