ساسان و داداش

بد نیستیم رد دادیم

ساسان و داداش

بد نیستیم رد دادیم

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه کوکو سیب زمینی مجلسی و 11 ترفند برای خوشمزه تر شدن آن

سایت تفریحی نمکستان , http://namakstan.ir

کتلت سیب زمینی با گوشت,طرز تهیه کتلت سیب زمینی ,دستور پخت کتلت سیب زمینی

طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت

برای تهیه کتلت سیب زمینی ابتدا سیب زمینی‌ها را بشویید و سپس آب‌ پز کنید (با مقدار کافی آب در قابلمه قرار بدهید و بپزید)، معمولا ٢۵ تا ٣٠ دقیقه زمان برای آب‌پز کردن سیب زمینی‌ها کافی است.

وقتی سیب زمینی‌ها آب‌پز شد آب آنرا تخلیه کنید و بگذارید سرد شوند. پوست سیب زمینی‌ها را بکنید و آنها را رنده کنید.

اگر می‌خواهید پیاز هم استفاده کنید، آنرا هم پوست بکنید و جداگانه رنده کنید. بعد از رنده کردن پیاز آب آنرا دور بریزید، اگر آب پیاز را داخل خمیر کتلت کنید کتلت‌ها از هم خواهند پاشید.

حالا گوشت، سیب زمینی رنده شده و پیاز را مخلوط کنید و تخم مرغ را هم در آن بشکنید و با افزودن نمک، فلفل و زردچوبه خمیر را خوب مخلوط کنید (برای مخلوط کردن از دستان استفاده کنید).

بعد از مخلوط کردن، ماهی تابه را روی آتش بگذارید و روغن داخل آن بریزید بگذارید خوب گرم شود. به وسیله یک نعلبکی و یک تکه پارچه تمیز به صورتی که در تصویر می‌بینید وسیله فرم دادن کتلت را درست کنید.

برای راحتی پارچه را کمی خیس کنید. حالا مقداری (یک قاشق سوپ‌خوری بزرگ) از خمیر کتلت را با دست راست بردارید و با نگه داشتن وسیله مربوطه در دست چپ خمیر را روی نعلبکی به صورت یک گلوله در آورید و بعد آنرا صاف کنید تا به صورت دایره یا بیضی‌ای در آید و با احتیاط کتلت خام را داخل ماهی تابه قرار بدهید.

تا پر شدن تمام سطح ماهی تابه این کار را ادامه دهید و بعد مراقبت کنید تا کتلت‌ها سرخ شوند. وقتی طرف اول آنها سرخ شد یکی یکی آنها را برگردانید و بگذارید طرف دیگر آن هم سرخ شود.

پس از سرخ شدن کتلت سیب زمینی را بردارید و در دیس بچینید. وقتی همه کتلت‌ها سرخ شدند با گوجه فرنگی و سبزیجات و اگر دوست دارید خیارشور تزئین کنید.

کتلت سیب زمینی را با نان و ماست خیار یا ماست اسفناج و یا حتی ماست موسیر سرو کنید. بعضی هم آنرا با یک سالاد شیرازی سرو می‌کنند. به این کتلت می توان گوشت چرخ کرده نیز اضافه کرد.

سایت تفریحی نمکستان , http://namakstan.ir

طرز تهیه کوکو سیب زمینی مجلسی و 11 ترفند برای خوشمزه تر شدن آن

منبع : طرز تهیه کوکو سیب زمینی

آدرس صفحه منبع : http://namakstan.ir/coco-potatoes-with-cheese.html

  • ۹۵/۱۲/۱۱
  • مهرداد دومینو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی آشپزی